Logo Dopravní podnik města Pardubic a.s.

EN CZ

Staň se řidičem MHD!

Přejít na navigaci

Fulltextové vyhledávání v obsahu článků a stránek magazínu

Historická vozidla

Autobus Škoda 706 RTO MTZ č. 28

Autobus Škoda 706 RTO MTZ č. 28

Autobus 28 typu Škoda 706 RTO MTZ byl rekonstruován ze dvou vozidel:

  • 1. pojízdná prodejna získaná od soukromníka z Domažlic, výr. č. 71527506, r. v. 1965, dvoudvéřová karosérie, bez SPZ
  • 2. autobus Š 706 RTO získaný od soukromníka z Pelhřimova, výr. č. 73013909, r. v. 1967, SPZ PE 36-06.

Po renovaci byl zařazen do provozu 1. 3. 2003. Původní autobus 28 jezdil v letech 1965-1981 a měl výrobní číslo 70060501.

Trolejbus Škoda 9TrHT28 č. 358

Trolejbus Škoda 9TrHT28 č. 358

Trolejbus je prezentován v provozním stavu typickém pro Pardubice. Barevná kombinace odpovídá stavu po dodání včetně bílého písmena "S" vpředu. Trolejbus evidenčního čísla 358 byl dodán bez pokladny pro průvodčí. Maximální obsaditelnost vozu je 100 osob.
Trolejbus Škoda 9Tr má celokovovou samonosnou karosérii. Celková hmotnost vozu je 8,9 t, výkon sériového trakčního motoru činí 115 kW (provozní napětí 600 V). Délka vozu je 11 m, šířka 2,5 m a výška se staženými sběrači 3,25 m. Vozidlo běžně dosahuje rychlosti až 65 km/h a dokáže zdolávat stoupání až 12 %. Rychlost jízdy je regulována stejnosměrným pulsním měničem. Trolejbus má třípedálové ovládání: jeden pedál jízdní a dva brzdové. Elektrodynamická brzda působí na zadní kola a používá se jako zpomalovací. Dvouokruhová brzda pneumatická (levý pedál) působí na všechna kola. Parkovací rohatková brzda se vzduchovým posilovačem působí na brzdové klíče zadních kol. Řízení je hydraulické, dveře jsou ovládány pneumaticky. Dalšími pomocnými zařízeními jsou kompresor s jímkami, baterie 24 V, elektrické topení, zářivkové osvětlení atd.
Odběr proudu zajišťují dva kovové tyčové sběrače s hlavicemi, ve kterých jako smykadla slouží uhlíkové vložky. Normální pracovní výška sběračů je v rozmezí 5,0 až 6,0 m. Minimální výška vedení v podjezdech může být 3,7 m.

Trolejbus Škoda 14Tr08/6 č. 311

Trolejbus Škoda 14Tr08/6 č. 311

V roce 2001 DPMP a.s. získal tři starší trolejbusy ze sousedního Hradce Králové nutné k zabezpečení zamýšleného provozu na sídliště Dubina. Jedním z nich je i trolejbus č. 311, u kterého byla provedena oprava elektroinstalace, interiéru a karosérie včetně obnovy laku do původního barevného provedení, což je kombinace barev, která díky reklamám a tzv. "rychlým pruhům" již dávno vymizela z pardubických ulic. Trolejbus pak byl převeden do parku historických vozidel, i když trolejbusy stejného typu budeme v našem městě - na rozdíl např. od Hradce Králové - potkávat v pravidelné službě jistě ještě řadu let.

Trolejbus Škoda 8Tr9 č. 136

Trolejbus Škoda 8Tr9 č. 136

Tento původně pražský trolejbus jsme získali od soukromé osoby. Do Pardubic byl dovezen po vlastní ose na jaře 1998 s tím, že se v roce 2000 zúčastní oslav 50 let MHD v Pardubicích. Bohužel, vůz je dodnes v opravě. Číslo 136 je pouze fiktivní. Odpovídá jinému pardubickému trolejbusu téže výrobní série. V majetku společnosti je veden jako 302, aby zapadl do účetního schématu číslování trolejbusů.

.

.

Vlečný vůz Jelcz PO 1 E č. 5

Vlečné vozy se v Pardubicích v minulosti používaly jak za trolejbusy, tak za autobusy. Polské vleky Jelcz se pak používaly pouze za autobusy.

Historický vlek evidenčního čísla 5 je určen do soupravy s historickým autobusem Škoda 706 RTO a jeho rekonstrukce byla ukončena v létě roku 2014.

Více informací o historickém vlečném vozu najdete na této zvláštní stránce.

Trolejbus Škoda 9TrHT26 číslo 353

V době, kdy nebylo jisté zda bude zachován trolejbus 358 se skupina nadšenců sdružená ve spolku PSHŽD rozhodla zachránit jiný trolejbus typu 9Tr. Jednalo se vůz série 9TrHT26 číslo 353, který dojedil v pravidelném provozu v roce 1995. Trolejbus byl zrenovován a poprvé vyjel v roce 1998. Od té doby patří spolu s druhou "devítkou" neodmyslitelně k akcím historických vozidel v Pardubicích.

Další info o tomto voze a jeho akcích najdete na stránkách www.trolejbus.cz www.pshzd.cz .

Trolejbus Škoda Sanos číslo 329

Tento trolejbus sice v Pardubicích nikdy v pravidelném provozu nejezdil, ale díky nadšencům ze spolku PSHŽD je v Pardubicích již od roku 2003 provozován jako historický, V tom roce totiž trolejbusu v jeho domovském podniku ve Zlíně hrozilo sešrotování a tak byl za pomoci finanční sbírky zachráněn a převezen do Pardubic.

Další info o toomto voze a jeho akcích najdete na stránkách www.trolejbus.cz www.pshzd.cz .

Sdílej na: Facebook icon Facebook



Nabídka obecných stránek webu


Kontextová navigace

Úvodní strana Zábava Historická vozidla

Nahoru


Informace o autorech stránek, standardech a použitých technologiích

© 2009 – 2016 Dopravní podnik města Pardubic a.s.
Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti | Mapa stránek
created by Wizards.cz | powered by SiteWizard | XHTML 1.0 | CSS 2