Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Spolupráce s ROP SV

Cíle projektu:

Cílů projektu bude dosaženo nákupem 10 ks nízkopodlažních, dvounápravových, třídveřových trolejbusů o délce do 12 m a 4 ks nízkopodlažních, třínápravových, třídveřových trolejbusů o délce do 15 m. Trolejbusy budou nakoupeny ve 4 etapách v průběhu let 2011 až 2014.

Trolejbusy v současné době obsluhují nejžádanější, ale také nejzatíženější linky MHD v Pardubicích, které se nacházejí v centrální části města, kde je malá vzdálenost mezi zastávkami a velká frekvence cestujících. Na trase těchto linek se nachází mnohá zdravotnická zařízení, která využívají občané s omezenou schopností pohybu a orientace, ale také velká nákupní centra a historicky nejstarší linka zajíždí až do sousedních Lázní Bohdaneč. Modernizace vozového parku DPMP a.s. je nutná z důvodu zvýšení počtu nízkopodlažních trolejbusů a rozšíření počtu garantovaných nízkopodlažních spojů.

Výstupem projektu je modernizace vozového parku DPMP a.s., která spočívá v uvedení 14 ks nízkopodlažních trolejbusů do provozu. Těmito trolejbusy budou nahrazeny trolejbusy pořízené v polovině devadesátých let dvacátého století, kterým končí fyzická životnost, jsou morálně zastaralé a nesplňují kritéria nízkopodlažnosti. Provozování nových trolejbusů přispěje ke zvýšení komfortu, kvality a bezpečnosti trolejbusové dopravy v Pardubicích. Nové trolejbusy svými parametry a provedením plní požadavky dle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2001/85/ES. Jejich nízkopodlažnost, vyšší obsaditelnost, větší světlá šířka nástupních dveří a provedení interiéru přispívá ke zvýšení pohodlí, komfortu cestování a rychlosti při nástupu i výstupu cestujících. Elektronicky řízené pneumatické pérování umožňuje další snížení nástupní hrany, což v kombinaci s výklopnou plošinou pro vozíčkáře velmi usnadňuje využívání městské hromadné dopravy osobám se sníženou pohyblivostí. Trolejbusy budou vybaveny i systémem akustického hlášení pro nevidomé. Z hlediska aktivní bezpečnosti jsou nová vozidla osazena moderními systémy brzd, řízení, pérování, vlastní pohon a jeho regulace dodává trolejbusům vyšší dynamiku. Nové trolejbusy jsou vybaveny systémem rekuperace elektrické energie zpět do trakční sítě, což přispívá ke snížení její spotřeby.

Dopravní podnik města Pardubic a.s. v současné době provozuje 4 velkokapacitní 15-ti metrové a 10 standardních 12-ti metrových nízkopodlažních trolejbusů dodaných v rámci projektu Obnova a modernizace ekologického vozového parku trolejbusů pro MHD v Pardubicích.

Icons made by Freepik from www.flaticon.com