05.05.2025
Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR) a jeho členské dopravní podniky se
i letos připojují k veřejné sbírce Český den proti rakovině, kterou již tradičně pořádá Liga proti rakovině. Akce se tentokrát koná ve středu 14. května a stejně jako v předchozích letech bude jejím symbolem žlutý květ měsíčku lékařského, letos se světle zelenou stužkou připomínající téma tohoto ročníku – prevenci kolorektálního karcinomu. V Česku si tuto diagnózu každoročně vyslechne více než sedm tisíc lidí.
„Téma prevence rakoviny vnímáme jako nesmírně důležité. Dopravní podniky se jako součást každodenního života statisíců cestujících mohou stát účinným nástrojem osvěty. Spoluprací
s Ligou proti rakovině chceme přispět k tomu, aby se potřebné informace o prevenci dostaly
k co největšímu počtu lidí,“ uvedl předseda marketingové skupiny SDP ČR Slavoj Dolejš, který je zároveň ředitelem Dopravního podniku města České Budějovice.
Zapojení členských dopravních podniků
- Dopravní podnik města Brna – prodej kytiček na předprodejních místech, propagace na sociálních sítích
- Dopravní podnik města České Budějovice – prodej kytiček na předprodejních místech, propagace na sociálních sítích
- Dopravní podnik města Hradce Králové – informační letáky ve vozech, propagace na sociálních sítích
- Dopravní podnik Karlovy Vary – informační letáky ve vozech, nákup kytiček pro řidiče
- Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce n. Nisou – propagace na sociálních sítích
- Dopravní podnik Mladá Boleslav – letáky ve vozech, propagace na sociálních sítích
- Městský dopravní podnik Opava – propagace na sociálních sítích
- Dopravní podnik Ostrava – letáky a LCD obrazovky ve vozech, propagace na sociálních sítích, prodej kytiček
- Dopravní podnik města Pardubic – propagace na sociálních sítích
- Plzeňské městské dopravní podniky – prodej kytiček na předprodejních místech, propagace na sociálních sítích
- Comett Plus (Tábor) – letáky ve vozech
- Dopravní podnik města Ústí nad Labem – propagace pomocí letáků a LCD obrazovek ve vozech
Díky zapojení jednotlivých dopravních podniků se informace o Českém dni proti rakovině dostanou ke stovkám tisíc cestujících napříč republikou.
„Podpora osvěty v oblasti onkologické prevence je podle nás přirozenou součástí odpovědného přístupu k veřejné službě. Naše vozy denně využívají tisíce lidí, a právě městská doprava může být účinným prostředníkem důležitých sdělení. Jsme rádi, že můžeme být součástí této kampaně,“ uvedla Simona Mohacsi, výkonná ředitelka Dopravního podniku města Ústí nad Labem.
Kytičky bude možné zakoupit za dobrovolný příspěvek (minimálně 20 Kč) u dobrovolníků nebo na distribučních místech. Přispět lze také prostřednictvím dárcovské SMS. Více informací je k dispozici na oficiálních stránkách sbírky: www.cdpr.cz.
Kontakt pro média:
Linda Hailichová
tisková mluvčí SDP ČR
603 881 018
Sdružení dopravních podniků ČR je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy v ČR. Sdružuje 22 provozovatelů městské hromadné dopravy v největších městech ČR. Ti provozují autobusovou dopravu, dále 7 tramvajových a 14 trolejbusových systémů a jeden systém metra. Na území obsluhovaném touto dopravou žijí téměř čtyři miliony obyvatel. Členské dopravní podniky ujedou ročně přes 320 milionů vozových kilometrů a přepraví přes 2 miliardy cestujících.