Vozový park
Z běžného života určitě znáte Dopravní podnik města Pardubic především díky autobusům a trolejbusům, jimiž cestujete do práce, za kulturou nebo na návštěvy. Pojďme se nyní s našimi vozidly seznámit podrobněji.
V našem vozovém parku naleznete stále více moderních nízkopodlažních vozidel, která splňují požadavky pro městskou hromadnou dopravu začátku nového století.
Trolejbusy
Škoda 30Tr SOR parciální trolejbus (s trakčními bateriemi)
V roce 2018 byly dodány čtyři kusy nízkopodlažních trolejbusů Škoda 30Tr v provedení s pomocnou trakční baterií, umožňující jízdu i na úsecích bez trolejového vedení.
Jedná se o dvanáctimetrový čtyřdveřový plně nízkopodlažní trolejbus, který Škoda Electric vyrobila společně s firmou SOR Libchavy. Vozidlo je určeno pro městskou hromadnou dopravu s provozem na napětí 600 nebo 750 V DC. Až na drobné vyjímky je provedení trolejbusu shodné s běžným typem 30Tr. Základním rozdílem je vybavení trolejbusu trakční baterií a poloautomatickými sběrači.
Trakční baterie
Trolejbus je vybaven trakční baterií, díky níž je schopen v rámci 1 cyklu jízdy mimo trakční vedení v úseku odélce 9 km, v provozních podmínkách linkového vedeni DPMP a.s., při průıněmě 30% výkonu topení prostoru cestujících, běhu klimatizace, a veškeré další běžné spotřebě provozní energie vozidla. Trakční baterie je umístěna ve schráně v zadní části trolejbusu a je spojena se zvláštním měničem umístěným ve střešní jednotce. Pro zajištění optimálních provozních podmínek je trolejbus vybaven nuceným vzduclıovým chlazením trakční baterie.
Základní parametry trakční baterie
Typ bateriových článků Nano Lithium Titanate
Počet modulů v sérii 26
Počet modulů paralelně 1
Jmenovité napětí 608 V
Množství instalované energie 42,1 kWh
Celková hmotnost baterií (bez bateriové skříně a chlazení) 745 kg ± 5%
Poloautomatické sběrače
Poloautomatická pneumatická sběrací soustava se sběrací hlavici pro klínový uhlík. Zajišťuje bezpečný a trvalý přenos elektrické energie při všech režimech jízdy v rozmezí výšky trolejového vedení od 3 800 mm do 6 200 mm. Sběrače jsou vybaveny mechanickými dorazy pro výškové aboční vychýlení, které umožňují jízdu trolejbusu vychýleného až 4,5 m od osy troleje. Základna sběračů nepřenáší vibrace a rázy na skříň vozidla. Řidič má na pultu k dispozici tlačítko pro stažení sběračů pod háky a také tlačítko pro připojení sběračů k trolejovému vedení v místech, kde je trolejové vedení vybaveno naváděcími stříškami. Zároveň je zajištěno automatické stažení sběračů při nežádoucím vypadnutí sběračů z trolejového vedení.
Základní parametry:
Maximální úhel natočení sběrače 155°
Maximální provozní vybočení trolejbusu od osy trolej. vedení (při výšce troleje 5500 mm) 4500 mm
Maximální pracovní výška 6200 mm
Minimální pracovní výška 3800 mm
Výška pro obsluhu Sběrací botky -1350 mm
Nastavitelná přítlačná síla botky sběrače na trolej: 70 - 130 N (při výšce sběrače 5,5 m)
Jmenovité napětí: 600 V, 750 V
Krytí IP 00
Jmenovitý proud 600 A
Škoda 30Tr SOR
V roce 2016 byly dodány tři kusy nízkopodlažních trolejbusů Škoda 30Tr s celovozovou klimatizací. Dalších 15 vozů bylo dodáno v roce 2018. Všechny jsou samozřejmě stále v provozu.
Jedná se o dvanáctimetrový čtyřdveřový plně nízkopodlažní trolejbus, který Škoda Electric vyrobila společně s firmou SOR Libchavy. Vozidlo je určeno pro městskou hromadnou dopravu s provozem na napětí 600 nebo 750 V DC. První trolejbus Škoda 30 Tr byl, podobně jako vozidlo Škoda 31 Tr, vyroben v roce 2010. Škoda Electric dodává do vozů veškerou elektrovýzbroj, která je uložena v kontejneru na střeše vozidla. Celková montáž tohoto dvounápravového trolejbusu se rovněž provádí v Plzni. Trolejbus může být navíc vybaven pomocným dieselagregátem, který je umístěn v zadní části vozu a umožňuje jízdu i v místech bez trolejového vedení. Asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace výrazně snižují energetickou náročnost na provoz vozidla a náklady na údržbu.
Komfort cestujících zvyšuje plná nízkopodlažnost vozidla a snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také výkonný systém vytápění i přehledný informační systém. Nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.
Technický popis
Délka 12 180 mm
Šířka 2 550 mm
Výška 3 400 mm
Výkon 160 kW
Max. rychlost 70 km/hod
Celkový počet cestujících 104
Škoda 26Tr Solaris
V letech 2012-14 bylo dodáno 10 kusů těchto vozidel vyrobených firmou Škoda Electric a.s. z Plzně. Karoserie pochází z Polska od firmy Solaris Bus & Coach a.s.
Plzeňská Škoda Electric společně s polskou firmou Solaris vyrobila dvanáctimetrový plně nízkopodlažní třídveřový trolejbus s provozem na napětí 600 nebo 750 V DC. První trolejbus Škoda 26 Tr byl poprvé vyroben v roce 2009. Škoda Electric dodává do vozů veškerou elektrovýzbroj, která je uložena v kontejneru na střeše vozidla. Celková montáž tohoto dvounápravového trolejbusu se rovněž provádí v Plzni. Trolejbus může být navíc vybaven pomocným dieselagregátem, který je umístěn v zadní části vozu a umožňuje jízdu i v místech bez trolejového vedení.
Komfort cestujících zvyšuje plná nízkopodlažnost vozidla a širší uličky mezi sedadly. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také výkonný systém vytápění, klimatizace celého vozu, přehledný audiovizuální systém a vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Trolejbusy Škoda 26 Tr v několika českých městech, například vozidla pro Ostravu jsou navíc vybavena superkapacitory. Jedná se o úložiště energie vzniklé při rekuperaci trolejbusu. Uložená energie je následně využita při energetických špičkách, např. při rozjezdu vozidla. Snižují tedy spotřebu vozu. Trolejbusy jezdí také v bulharských městech Sofie, Pleven, Burgas, Varna a Stara Zagora.
Technický popis
Délka 12 000 mm
Šířka 2 550 mm
Výška 3 450 mm
Výkon 160 kW
Max. rychlost 65 km/hod
Celkový počet cestujících 102
Škoda 28Tr Solaris
V letech 2008-12 bylo dodáno 10 kusů těchto vysokokapacitních vozidel vyrobených firmou Škoda Electric a.s. z Plzně. Karoserie pochází z Polska od firmy Solaris Bus & Coach a.s.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka / šířka / výška | 14 590 / 2 550 / 3 490 mm |
Hmotnost | 14 000 kg |
Nástupní výška | 320 / 330 mm |
Maximální rychlost | 65 km/h |
Počet míst k sezení | 43 |
Počet míst k stání | 92 |
Průměr otáčení | 25 000 mm |
Nájezdový úhel | 7° / 7° |
Přední náprava | ZF AVN 132 |
Zadní náprava vlečená řiditelná | ZF RL 85A/N |
Trakční motor | Asynchronní 240 kW |
Trakční pohon | AC pohon s technologií IGBT |
Topení | Vodní s elektrickým výměníkem |
Manuální sběrače proudu, bez pomocného DG Mechanická manuálně ovládaná plošina pro invalidní cestující Karoserie plně nízkopodlažní SOLARIS
Škoda 24Tr
V letech 2006 - 2007 bylo do Pardubic dodáno šest trolejbusů typu 24Tr vyráběné firmou Škoda Plzeň. Tento nízkopodlažní trolejbus nahradil v nabídce firmy Škoda typ 21Tr po krachu výrobního závodu Škoda Ostrov. Již v roce 2004 byl krátce v provozu zařazen předváděcí prototyp tohoto typu vozidla unifikovaného s autobusem Citybus. Do pravidelného provozu byly dodány vozy s novou karoserií Citelis.
Tato vozidla byla pořízena z prostředků fondů Evropské unie, Statutárního města Pardubice a Dopravního podniku města Pardubic a.s. Cena jednoho vozidla je 9 189 000 Kč. Dopravní podnik nakoupil celkem šest těchto vozidel. Celková cena zakázky tak činila 55 175 000,–Kč bez DPH. Finanční krytí bylo zajištěno z prostředků Evropské unie do výše 75% celkových uznatelných nákladů, které byly čerpány ze Strukturálních fondů (SROP). Dále se na financování podílelo i Statutární město Pardubice, které přispělo částkou dva milióny korun. Zbylou částku hradil DPMP a.s. z vlastních zdrojů.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Trvalý výkon motoru | 210 kW |
Délka/šířka/výška | 11 990 / 2 500 / 3 500 mm |
Délka se staženými sběrači | 12 860 mm |
Nástupní výška všech dveří | 320 mm |
Vnější obrysový průměr zatáčení | 22 600 mm |
Pohotovostní hmotnost základní | 11 500 kg |
Maximální nastavená rychlost | 65 km/h |
Počet míst k sezení | 30 |
Počet míst k stání |
Škoda 21Tr
Trolejbusy Škoda 21Tr dodával do Pardubic podnik Škoda Ostrov nad Ohří v letech 2000 až 2004. Celkem bylo těchto nízkopodlažních vozů dodáno patnáct, V roce 2018 bylo vyřazeno 7 nejstarších vozů a v provozu je tak už pouze osm kusů.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka přes nárazníky | 11 760 mm |
Maximální šířka skříně | 2 500 mm |
Maximální výška skříně | 2 500 mm |
Maximální výška trolejbusu | 3 365 mm se spuštěnými a zajištěnými sběrači |
Rozvor náprav | 5 700 mm |
Pohotovostní hmotnost | 10 950 kg ± 3% |
Počet míst k sezení | 26 |
Počet míst k stání | 60 (cca 7 osob/m²) |
Nejvyšší provozní rychlost | 65 km/h |
Škoda 14Tr
Trolejbusy Škoda 14Tr dodával do Pardubic podnik Škoda Ostrov nad Ohří v letech 1983 až 1999. Celkem bylo dodáno 68 nových vozidel a další tři ojeté byly v roce 2001 zakoupeny z Dopravního podniku Hradec Králové. Trolejbusy výrobce průběžně modernizoval. Posledních 20 kusů dodaných v letech 1995-1999 už bylo od výrobce osazeno digitálními orientacemi. Drtivá většina posledních vozů byla vyřazena v roce 2018.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Celková délka | 11 300 až 11 340 mm |
Šířka skříně | 2 500 mm |
Maximální výška trolejbusu | 3 410 mm se spuštěnými sběrači |
Výška podlahy nad vozovkou | 740 až 750 mm |
Rozvor náprav | 5 420 mm |
Pohotovostní hmotnost | 10 400 kg ± 5% (14TrM) |
Počet míst k sezení | 24 až 29 |
Počet míst k stání | 51 až 56 |
Nejvyšší provozní rychlost | 65 km/h |
K 1. 7. 2018 provozoval DPMP a.s. pouze čtyři modernizované trolejbusy generálkované v DP Plzeň v letech 2005 až 2007. Nemodernizované trolejbusy 375 a 376 jsou potom vyhrazeny pro služební účely.
Starší typy trolejbusů
V Pardubích jezdily v drtivé většině trolejbusy Škoda. Kromě zde uvedených to byly typy 7, 8 a 9Tr. Jedinou výjimkou byly čtyři ojeté trolejbusy Tatra používané v 50. letech. Podrobnější informace o historických vozidlech MHD najdete v sekci Zajímavosti, v rubrice Historická vozidla. V Pardubicích jsou zachovány dva vozy nejpočetnějšího typu českých trolejbusů - Škoda 9Tr. Další podrobné informace najdete na stránkách www.trolejbus.cz - externí odkaz .
Autobusy
Iveco Urbanway 12M
V roce 2016 byly zařazeny dva autobusy Iveco Urbanway 12M, další 4 vozy byly pak dodány koncem roku 2017. Dalších deset kusů bylo dodáno v létě roku 2019. Všechny vozy jsou stále v provozu.
Toto vozidlo používá unikátní technologii IVECO HI-SCR a nové motory Euro VI na zcela přepracované platformě, která v sobě spojuje výhody větší robustnosti a výrazného snížení hmotnosti. Každý detail URBANWAY směřuje k optimalizaci provozních nákladů, od efektivity a cenové přístupnosti motorů, až po karoserii a zjednodušení vlastní údržby vozu.
Koncová světla jsou zaintegrována do karoserie, která je přirozeně chrání v případě nárazu. Mlhová světla s funkcí cornering lights zajišťují lepší viditelnost v zatáčkách a při náročných manévrech.
Mnohem prostornější interiér a vlídný prostor vytvářejí z autobusu řady Euro VI nový standard v rámci veřejné dopravy. Hnací soustavy s technologií Hi-SCR jsou kompaktní a obojí uložení, jak příčné, tak podélné, nabízí různé uspořádání sedadel bez nutnosti kompromisů. Nové umístění prostředních dveří, které byly posunuty směrem dozadu, navíc poskytuje cestujícím pohodlný nástup a dostatek místa v části se sníženou podlahou. Pohodlí nových sedadel a atraktivní vzhled LED osvětlení dotvářejí podmínky pro pohodlnou jízdu.
Vysoce kvalitní klimatizace se speciálními vzduchovými výdechy a vzduchovými clonami u dveří umožňuje zvýšit proudění vzduchu až o 50 % a vytváří tak dokonalé prostředí pro cestování. Široký výběr volitelných prvků, jako je tónované osvětlení, materiál a barva sedadel a bočních panelů na přání zákazníka, zlepšuje vnímání stylu a péči o cestující.
Prostor pro řidiče byl navržen v souladu s normou EBSF (European Bus System of the Future), je zcela inovativní a ergonomicky uspořádaný. Vyvýšená poloha je mezi řidiči velice oblíbená pro lepší přehled na větší vzdálenosti, přičemž řidič zaujímá vhodnou pozici pro vítání cestujících na palubě vozidla.
Hlavní technické údaje
Délka | 12 000 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Výška | 3 066 mm |
Rozvor | 6 120 mm |
Přední / zadní převis | 2 710 / 3 170 mm |
Rozchod kol vpředu / vzadu | 2 087 / 1870 mm |
Vnitřní výška vpředu / vzadu | 2 378 mm |
Nástupní výška předních / středních / zadních dveří | 320 / 330 / 340 mm |
Nástupní šířka předních/prostředních / zadních dveří | 1 200 mm |
Vnější obrysový poloměr zatáčení | 10 785 mm |
Vnější stopový poloměr zatáčení | 9 000 mm |
Úhel nájezdu vpředu / vzadu | 7° / 7° |
GVW* (max. povolená celková hmotnost vozidla) | 19 000 kg |
Maximální povolené zatížení přední nápravy | 7 500 kg |
Maximální povolené zatížení zadní nápravy | 13 000 kg |
Iveco Crossway LE
V roce 2015 bylo jako náhrada nejstarších autobusů zakoupeno pět kusů autobusů Iveco Crossway LE.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka | 12 050 mm |
Šířka | 2 550 mm |
Maximální výška | 3 230 mm |
Celková max. hmotnost na přední nápravu | 7 200 kg |
Celková max. hmotnost na zadní nápravu | 12 500 kg |
Nástupní výška u předních dveří | 320 mm |
Nástupní výška u středních a zadních dveří | 330 mm |
Počet míst k sezení | 31 |
Počet míst k stání | 65 (dle výbavy) |
Iveco Irisbus Citelis CNG
V letech 2009 - 2014 bylo zakoupeno 22 kusů autobusů Citelis s motory poháněnými stlačeným zemním plynem CNG. Všechny jsou samozřejmě stále v provozu.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka | 11 990 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Maximální výška | 2 979 mm |
Celková max. hmotnost na přední nápravu | 6 500 kg |
Celková max. hmotnost na zadní nápravu | 11 500 kg |
Nástupní výška u předních dveří | 320 mm |
Nástupní výška u středních a zadních dveří | 330 mm |
Počet míst k sezení | 28 až 32 |
Počet míst k stání | 65 (dle výbavy) |
Iveco Irisbus Citelis
Na podzim roku 2007 byly dodány dva nízkopodlažní autobusy Iveco Irisbus Citelis 12M. Do provozu byly zařazeny po montáži odbavovacího systému na začátku roku 2008. Další dva vozy byly dodány v roce 2008. Všechny jsou zatím stále v provozu.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka | 11 990 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Maximální výška | 2 979 mm |
Celková max. hmotnost na přední nápravu | 6 500 kg |
Celková max. hmotnost na zadní nápravu | 11 500 kg |
Nástupní výška u předních dveří | 320 mm |
Nástupní výška u středních a zadních dveří | 330 mm |
Počet míst k sezení | 28 až 32 |
Počet míst k stání | 65 (dle výbavy) |
Pohonná jednotka
Motor Iveco Cursor 8 (EURO 4)
Maximální výkon 180 kW při 1 850 ot/min
Krouticí moment 1 100 Nm při 1 080 ot/min
Automatická převodovka Voith
Karosa/Renault/Irisbus Citybus
Prvním a nejrozšířenějším nízkopodlažním typem autobusu používaným v Pardubicích je vozidlo původně vyvinuté firmou Renault pod názvem Agora. Od roku 1998 byl tento autobus dodáván Karosou Vysoké Mýto pod označením Renault Karosa City B.PS09B4, od roku 2003 pak pod značkou Irisbus City B.PS09D1. Postupně jsme do provozu zařadili 36 autobusů. Díky tomuto množství jsme mohli zavést garanci nízkopodlažních spojů na autobusových linkách MHD. Nyní jsou již nejstarší kusy postupně vyřazovány.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka | 11 990 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Výška | 2 979 mm |
Celková max. hmotnost na přední nápravu | 6 500 kg |
Celková max. hmotnost na zadní nápravu | 11 500 kg |
Pohotovostní hmotnost | 11 200 kg |
Nástupní výška u předních a zadních dveří | 320 mm |
Nástupní výška u zadních dveří | 330 mm |
Počet míst k sezení | 30+1 |
Počet míst k stání | 69 |
Karosa B930-950
Autobusů řady B931, což je výrazně modernizovaná původní řada B730, bylo do Pardubic dodáno pouze šest kusů v roce 1997. Od roku 2012 jsou tyto autobusy již mimo provoz. V letech 2006 a 2007 k nim přibylo 10 kusů inovovaných autobusů typu B951.1713. které jsou stále v provozu.
Hlavní technické údaje (B951E) | |
---|---|
Délka | 11 320 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Výška | 3 165 mm |
Celková hmotnost | 17 800 kg |
Pohotovostní hmotnost | 10 200 kg |
Nejmenší světlá výška | 200 mm |
Počet míst k sezení | 31+1 |
Počet míst k stání | 68 |
Pohonná jednotka
Motor IVECO Cursor 8 (EURO 3)
Maximální výkon 180 kW při 2 050 ot/min
Krouticí moment 1 100 Nm při 1 080 - 1 500 ot/min
Převodovka Voith D 851.3E – třístupňová, plně automatická s vestavěným hydraulickým retardérem
Starší typy autobusů
Karosa B730
První dva autobusy B731 byly do provozu zařazeny už v roce 1982. Shodou okolností je jeden z těchto dvou autobusů dodnes zachován v soukromé sbírce. Další dodávky následovaly až do roku 1996. Karosa Vysoké Mýto autobusy průběžně inovovala, takže celkem bylo dodáno 68 autobusů s automatickou převodovkou Praga, dále 15 autobusů s mechanickou převodovkou Praga a posledních 11 vozů bylo vybaveno již od výrobce digitálními orientacemi a převodovkami Voith. Kromě těchto vozů zakoupil DPMP dva generálkované autobusy řady B730 od firmy Zliner Zlín.
Od roku 2015 žádný autobus řady 700 již do provozu MHD nezasahuje.
Hlavní technické údaje | |
---|---|
Délka | 11 055 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Výška | 3 165 mm |
Počet míst k sezení | 31+1 |
Počet míst k stání | 59 |
Pohotovostní hmotnost | 9 500 kg |
Maximální rychlost | 70 km/h |
Pneumatiky | 11 x 22,5" |
Pohonná jednotka
LIAZ ML 635, naftový vodou chlazený 6válec, LIAZ ML 635 Turbo, naftový vodou chlazený 6válec přeplňovaný, LIAZ ML 636 N Euro 0
Objem motoru: 11946 cm3
Další typy autobusů
V minulosti používal dopravní podnik v MHD především autobusy Škoda, později Karosa. Jednalo se o typy 706 RO, 706 RTO a ŠM 11. Kromě ojedinělých dalších typů (například prototyp kloubového autobusu ŠMK 11) je důležitý provoz kloubových autobusů Ikarus 280. Těch bylo do Pardubic dodáno v letech 1980-1990 celkem 18. Všechny byly vyřazeny v roce 1992 a předány do DP Praha.
Podrobnější informace o historických vozidlech MHD najdete v sekci Zajímavosti. Další podrobné informace najdete na stránkách www.trolejbus.cz - externí odkaz .
Přehled vozidel MHD
V následující tabulce naleznete přehled trolejbusů a autobusů, jimiž DPMP a.s. v současné době zajišťuje provoz MHD v Pardubicích (stav k 1. 9. 2019)
Podrobnější údaje najdete na stránkách www.trolejbus.cz - externí odkaz .
Trolejbusy
číslo | typ | vyroben / GO | ve službě let | nízkopodlažní |
---|---|---|---|---|
317 | 24Tr | 2006 | 12 | ano |
318 | 24Tr | 2006 | 12 | ano |
319 | 24Tr | 2006 | 12 | ano |
320 | 24Tr | 2007 | 11 | ano |
321 | 24Tr | 2007 | 11 | ano |
322 | 24Tr | 2007 | 11 | ano |
323 | 26Tr | 2012 | 6 | ano |
324 | 26Tr | 2012 |
6 | ano |
325 | 26Tr | 2013 | 5 | ano |
326 | 26Tr | 2013 | 5 | ano |
327 | 26Tr | 2013 | 5 | ano |
328 | 26Tr | 2013 | 5 | ano |
329 | 26Tr | 2014 | 4 | ano |
330 | 26Tr | 2014 | 4 | ano |
331 | 26Tr | 2014 | 4 | ano |
332 | 26Tr | 2014 | 4 | ano |
333 | 30Tr | 2016 | 2 | ano / klimatizace |
334 | 30Tr | 2016 | 2 | ano / klimatizace |
335 | 30Tr | 2016 | 2 | ano / klimatizace |
340 | 14Tr10/06 | 1991/2007 | 11 | |
343 | 14Tr10/06 | 1991/2007 | 11 | |
345 | 14Tr10/06 | 1991/2006 | 12 | |
347 | 14Tr10/06 | 1991/2006 | 12 | |
375 | 14Tr13/6 | 1997 | x |
Pracovní vůz |
376 | 14Tr13/6 | 1997 | x |
Pracovní vůz |
392 | 21Tr | 2003 | 15 | ano |
393 | 21Tr | 2003 | 15 | ano |
394 | 21Tr | 2003 | 15 | ano |
395 | 21Tr | 2003 | 15 | ano |
396 | 21Tr | 2004 | 14 | ano |
397 | 21Tr | 2004 | 14 | ano |
398 | 21Tr | 2004 | 14 | ano |
399 | 21Tr | 2004 | 14 | ano |
400 | 28Tr | 2008 | 10 | ano |
401 | 28Tr | 2008 | 10 | ano |
402 | 28Tr | 2008 | 10 | ano |
403 | 28Tr | 2008 | 10 | ano |
404 | 28Tr | 2009 | 9 | ano |
405 | 28Tr | 2009 | 9 | ano |
406 | 28Tr | 2011 | 7 | ano |
407 | 28Tr | 2011 | 7 | ano |
408 | 28Tr | 2012 | 6 | ano |
409 | 28Tr | 2012 |
6 | ano |
410 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
411 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
412 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
413 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
414 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
415 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
416 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
417 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
418 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
419 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
420 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
421 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
422 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
423 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
424 | 30Tr | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
480 | 30Tr parciální | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
481 | 30Tr parciální | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
482 | 30Tr parciální | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
483 | 30Tr parciální | 2018 | 1 | ano / klimatizace |
Autobusy
Nízkopodlažní jsou všechny autobusy mimo vozů číselné řady 53-62.
číslo | typ | vyroben / GO | ve službě let | nízkopodlažní |
---|---|---|---|---|
53 | B951.1713 | 2006 | 12 | |
54 | B951.1713 | 2006 | 12 | |
55 | B951.1713 | 2006 | 12 | |
56 | B951.1713 | 2006 | 12 | |
57 | B951.1713 | 2006 | 12 | |
58 | B951.1713 | 2006 | 12 | |
59 | B951.1713 | 2007 | 11 | |
60 | B951.1713 | 2007 | 11 | |
61 | B951.1713 | 2007 | 11 | |
62 | B951.1713 | 2007 | 11 | |
63 | Crossway LE |
2015 | 3 | ano / klimatizace |
64 | Crossway LE |
2015 | 3 | ano / klimatizace |
65 | Crossway LE |
2015 | 3 | ano / klimatizace |
66 | Crossway LE |
2015 | 3 | ano / klimatizace |
67 | Crossway LE |
2015 | 3 | ano / klimatizace |
100 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
101 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
102 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
103 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
104 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
105 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
106 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
107 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
108 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
109 | Urbanway | 2019 | 0 | ano / klimatizace |
149 | City B.PS09B4 | 1998 | 20 | ano |
159 | City B.PS09B4 | 1999 | 19 | ano |
160 | City B.PS09B4 | 2000 | 18 | ano |
161 | City B.PS09B4 | 2000 | 18 | ano |
162 | City B.PS09B4 | 2000 | 18 | ano |
163 | City B.PS09B4 | 2000 | 18 | ano |
164 | City B.PS09B4 | 2001 | 17 | ano |
165 | City B.PS09B4 | 2001 | 17 | ano |
166 | City B.PS09B4 | 2001 | 17 | ano |
167 | City B.PS09B4 | 2001 | 17 | ano |
168 | City B.PS09D1 | 2003 | 15 | ano |
169 | City B.PS09D1 | 2003 | 15 | ano |
170 | City B.PS09D1 | 2003 | 15 | ano |
171 | City B.PS09D1 | 2003 | 15 | ano |
173 | City B.PS09D1 | 2003 | 15 | ano |
174 | City B.PS09D1 | 2004 | 14 | ano |
175 | City B.PS09D1 | 2004 | 14 | ano |
176 | City B.PS09D1 | 2004 | 14 | ano |
178 | City B.PS09D1 | 2005 | 13 | ano |
179 | City B.PS09D1 | 2005 | 13 | ano |
180 | City B.PS09D1 | 2005 | 13 | ano |
181 | City B.PS09D1 | 2005 | 13 | ano |
183 | Citelis | 2008 | 10 | ano |
184 | Citelis | 2008 | 10 | ano |
185 | Citelis | 2008 | 10 | ano |
186 | Citelis | 2008 | 10 | ano |
187 | Urbanway | 2016 | 2 | ano / klimatizace |
188 | Urbanway | 2016 | 2 | ano / klimatizace |
189 | Urbanway | 2017 | 1 | ano / klimatizace |
190 | Urbanway | 2017 | 1 | ano / klimatizace |
191 | Urbanway | 2017 | 1 | ano / klimatizace |
192 | Urbanway | 2017 | 1 | ano / klimatizace |
200 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
201 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
202 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
203 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
204 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
205 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
206 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
207 | Citelis CNG | 2009 | 9 | ano |
208 | Citelis CNG | 2010 | 8 | ano |
209 | Citelis CNG | 2010 | 8 | ano |
210 | Citelis CNG | 2010 | 8 | ano |
211 | Citelis CNG | 2010 | 8 | ano |
212 | Citelis CNG | 2010 | 8 | ano |
213 | Citelis CNG | 2010 | 8 | ano |
214 | Citelis CNG | 2011 | 7 | ano |
215 | Citelis CNG | 2011 | 7 | ano |
216 | Citelis CNG | 2011 | 7 | ano |
217 | Citelis CNG | 2011 | 7 | ano |
218 | Citelis CNG | 2011 | 7 | ano |
219 | Citelis CNG | 2011 | 7 | ano |
220 | Citelis CNG | 2014 | 4 | ano |
221 | Citelis CNG | 2014 | 4 | ano |
Zájezdové autobusy
Vozidla najdete zde > Zájezdová autobusová doprava.
Historická vozidla
DPMP a.s. vlastní v současné době tato historická vozidla: trolejbus 8Tr č. 136, trolejbus 9Tr č. 358, trolejbus 14Tr č. 311, autobus RTO č. 28 a vlek Jelcz č. 5. Dalšími historickými vozidly disponuje Pardubický spolek historie železniční dopravy, který vlastní či provozuje tato vozidla: trolejbus Škoda 9Tr č. 353, trolejbus Škoda-Sanos č. 329. další info najdete na stránce Historická vozidla.
Modernizace vozidel
Modernizace trolejbusů v DP Plzeň
Dopravní podnik města Pardubic a.s. v předešlých letech zmodernizoval vozový park trolejbusů, jehož průměrné stáří dosahovalo 9 let. Veřejná zakázka na provedení až 10 modernizací vozidel typové řady ŠKODA 14 Tr byla na základě výběrového řízení přidělena Plzeňským městským dopravním podnikům a.s.
V letech 2005 a 2006 proběhla modernizace pěti trolejbusů, dalších pět pak v letech 2007 a 2008. Cena modernizace jednoho vozidla byla 5 200 000 Kč a trvala přibližně 2 měsíce. Životnost modernizovaného vozidla se tak prodloužila o dalších 10 let. Předmětem modernizací jsou vozidla, jejichž stáří se pohybuje okolo 15 let. Pro informaci uvádíme, že pořizovací cena tohoto typu trolejbusů byla v roce 1990 1 000 000 Kč.
Předmětem modernizace je zejména
- výměna skeletu vozidla
- nové obložení interiéru vozidla
- zabudování informační systém
- klimatizace kabiny řidiče
- komaxitovaná madla
- vnitřní reklamní panely
- látkou čalouněné sedačky cestujících
- protiskluzová podlaha
- nové vnitřní a vnější osvětlení vozidla
- nové pracoviště řidiče
- nové asynchronní pomocné pohony kompresoru a servořízení
- nový kompresor, kloubový hřídel, řízení, sběrače, statický dobíječ baterií, rozvody vzduchu a elektroinstalace
- generální oprava trakční výzbroje, motoru, přední a zadní nápravy atd
Modernizace trolejbusů ve vlastních dílnách DPmP
Dopravní podnik města Pardubic a.s. v letech 1998 až 2001 modernizoval také 8 trolejbusů Škoda 14Tr ve vlastních dílnách. Rozsah modernizace nebyl tak velký jako v Plzni. Především byl dosazen informačního systému Buse, vozy byly vybaveny novými sedačkami a výplněmi a podlahy byly opatřeny protiskluzovou vrstvou. Všechny tyto vozy jsou již vyřazeny.
Modernizace autobusů Karosa ve firmě Zliner Zlín
Modernizace autobusů Karosa provádí v ČR více firem. Dopravní podnik města Pardubic využil v minulosti služby firmy Zliner Zlín. Ta pro nás postupně opravila osm autobusů. Všechny tyto vozy jsou již vyřazeny.
Sdílej na:
Facebook